Επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων έχει εγκαταστήσει στα αυτοκίνητά του σύστημα καύσιμου υγραερίου και οι…
εγκαταστάτες παρέχουν ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με την συντήρηση το αυτοκινήτου όταν χρησιμοποιεί LPG, σας παραθέτουμε τις εξής πρακτικές πληροφορίες συντήρησης του αυτοκινήτου σας:

Καθαρισμός Φίλτρων

Κάθε 20.000 χιλ. (ανάλογα τον κατασκευαστή) θα πρέπει να αντικαταστήσετε τα φίλτρα LPG της παροχής και του πνεύμονα . Στα περισσότερα συστήματα LPG ηχεί βομβητής και ειδοποιεί τον οδηγό για service.

Ρύθμιση «μπεκ»

α) Μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων. Αυτά τοποθετούν οι περισσότεροι εγκαταστάτες, λόγω του χαμηλού κόστους.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Τα μπεκ τύπου Ηλεκτροβαλβίδων μετά την τοποθέτηση χρειάζονται συντήρηση (ρύθμιση & καθαρισμό), κάθε 15.000 χιλιόμετρα. Σε περίπτωση που δε γίνει ρύθμιση, κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου πιθανόν να λειτουργούν με φτωχό μίγμα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και φθορά του κινητήρα.

Σημείωση: Άλλο ρύθμιση μπέκ & άλλο ρύθμιση του εγκεφάλου. Η ρύθμιση του ενός δεν σημαίνει και ρύθμιση του άλλου. Μετά την ρύθμιση των μπεκ τύπου Ηλεκτροβαλβίδων θα πρέπει να ρυθμιστεί κι ο εγκέφαλος του LPG.
Δείτε πλήρες αναλυτικό βίντεο

β) Μπεκ τύπου βενζίνης

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Τα μπεκ τύπου βενζίνης μετά την τοποθέτηση δεν χρειάζονται καμιά συντήρηση, εκτός και εάν πάθουν κάποια βλάβη. Θεωρούνται τα καλύτερα μπεκ, κάνουν καλύτερο ομοιόμορφο ψεκασμό και μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα συστήματα LPG.

Ρύθμιση Βαλβίδων Αυτοκινήτου

α) Ρυθμιζόμενες Βαλβίδες.

Αρκετά αυτοκίνητα ειδικά τα περισσότερα Ιαπωνικά (Toyota, Suzuki κλπ) διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες (Εάν το αυτοκίνητο έχει ρυθμιζόμενες βαλβίδες, προβλέπετε έλεγχος στο βιβλίο συντήρησης του κατασκευαστή).

Με την χρήση του LPG, φθείρονται περισσότερο οι έδρες των βαλβίδων απ’ ότι με βενζίνη. Στα περισσότερα αυτοκίνητα που διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, προβλέπεται έλεγχος από τον κατασκευαστή ανά 30.000 χιλ. Όταν δε χρησιμοποιούν LPG, απαιτείται ρύθμιση των διάκενων των βαλβίδων το πολύ κάθε 30.000 χιλ., διότι μειώνεται ο χώρος καύσης και κατά συνέπεια η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και φθορά του κινητήρα. Σε περίπτωση μη ρύθμισης ο κινητήρας καταστρέφεται (φλάντζα κλπ).

Συμπτώματα που φανερώνουν ότι οι βαλβίδες πρέπει να ρυθμιστούν:

α) Πέφτει η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, φαίνεται αισθητά στις ανηφόρες.

β) Στην ανηφόρα δυσκολεύεται στο ξεκίνημα.

γ) Στο ρελαντί τρέμει το αυτοκίνητο αρκετά, το καταλαβαίνει κανείς στον λεβγέ ταχυτήτων.

δ) Πιθανή υπερθέρμανση.

Ενέργειες: Απευθύνεται σε έμπειρο μηχανικό ή την αντιπροσωπεία για να ρυθμίσετε τις βαλβίδες. Πιθανόν να χρειαστεί να κατασκευάσετε μεταλλικές ροδέλες (καπελώτα) στον τόρνο. Εάν έχετε έμπειρο μηχανικό θα αναλάβει την ανωτέρω διαδικασία & ρύθμιση.

Μετά από πάρα πολλά χιλιόμετρα, θα πρέπει τελικά να αντικατασταθούν οι έδρες των βαλβίδων με καινούργιες, ή με πιο ανθεκτικές (κυκλοφορούν στο εμπόριο για «φτιαγμένα» αυτοκίνητα)

β) Υδραυλικές – αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες.

Αρκετά αυτοκίνητα ειδικά τα περισσότερα Ευρωπαία αυτοκίνητα διαθέτουν Υδραυλικές βαλβίδες και δενχρειάζονται ρύθμιση. Οι βαλβίδες ρυθμίζονται μόνες τους (αυτορυθμιζόμενες).

Προσοχή: Οι βαλβίδες θα αυτορυθμίζονται εωσότου πάρουν όλες τις ανοχές τους. Από ένα σημείο κα μετά δεν θα μπορούν πλέον να αυτορυθμίζονται, αλλά αυτό θα παρουσιαστεί μετά από πάρα πολλά χιλιόμετρα. Τότε το αυτοκίνητο θα παρουσιάσει τα συμπτώματα:

α) Πέφτει η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, φαίνεται αισθητά στις ανηφόρες.

β) Στην ανηφόρα δυσκολεύεται στο ξεκίνημα.

γ) Στο ρελαντί τρέμει το αυτοκίνητο αρκετά, το καταλαβαίνει κανείς στον λεβγέ ταχυτήτων.

δ) Πιθανή υπερθέρμανση.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αυτών, δεν γνωρίζουν ότι απαιτείται κάποια στιγμή επισκευή των βαλβίδων, έτσι τα παραπάνω συμπτώματα πιάνουν τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αυτών στον «ύπνο», διότι δεν έχουν ρυθμίσει ποτέ βαλβίδες και δεν έχουν την προηγουμένη εμπειρία. Τότε εάν οι ιδιοκτήτες το καταλάβουν, θα πρέπει να αντικαταστήσουν τις έδρες των βαλβίδων με καινούργιες ή με πιο ανθεκτικές (κυκλοφορούν στο εμπόριο για «φτιαγμένα» αυτοκίνητα). Εάν δεν το καταλάβουν, ο κινητήρας καταστρέφεται (φλάντζα κλπ).

Έλεγχος στάθμης συστήματος ψύξης

Επειδή για την τοποθέτηση συστήματος υγραερίου γίνεται παρέμβαση στο σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου και επειδή πόλοι εγκαταστάτες χρησιμοποιούν πλαστικούς αντί για μεταλλικούς συνδέσμους, επιβάλλεται να ελέγχετε την στάθμη στο σύστημα ψύξης (παγουράκι). Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητη πτώση στάθμης, απευθύνεται σε έμπειρο μηχανικό ή την αντιπροσωπεία. Εάν απαιτείτε αντικαταστήστε τους πλαστικούς συνδέσμους με μεταλλικούς.

Θεωρούμε σίγουρο ότι δεν σας ενημέρωσαν για τα παραπάνω όταν εγκαταστήσατε σύστημα υγραερίου..

Επίσης μην ξεχνάμε ότι :

– Η τοποθέτηση υγραερίου αποτελεί αναγκαιότητα για λόγους οικονομίας ..

– Η τοποθέτηση υγραερίου είναι συμφέρουσα και ασφαλής λύση..

– Το υγραεριοκίνητο αυτοκίνητο, απαιτεί επιμέλεια στην συντήρηση από εξειδικευμένο τεχνικό,

σε βαθμό μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει μόνο βενζίνη..

– Το σύστημα υγραερίου και το αυτοκίνητο θα πρέπει να συντηρείται από έμπειρο & «νοικοκύρη» μηχανικό..

– Προσοχή στους «αεριτζήδες» τεχνικούς καθώς και στους υποτιθέμενους έμπειρους τεχνικούς, όλοι τους

θυσιάζουν τη ποιότητα στον βωμό του κέρδους και της χαμένης εργατοώρας..

– Σε καμία περίπτωση δεν καταστρέφεται ο κινητήρας, εάν συντηρείτε σωστά..

– Μη σωστή συντήρηση του κινητήρα, επιφέρει φθορά και εν τέλη καταστροφή του..
zago.gr

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ