Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του


 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του Για το Subaru Impreza WRX (και WRX STI), θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες ατελείωτες. Για να έχετε όμως κάνει κλικ στο συγκεκριμένο άρθρο, μάλλον έχετε μία εικόνα περί τίνος πρόκειται, οπότε δεν χρειάζονται συστάσεις. Έχοντας κερδίσει δάφνες στο WRC και με ανεξίτηλο το στίγμα του στους δρόμους (παρέα με το έτερον ήμισυ, Mitsubishi Lancer Evo), είναι ένα μοντέλο που κάθε φίλος του αυτοκινήτου θα ήθελε να κάνει δικό του ή, έστω, κάποια στιγμή να οδηγήσει.

Η ιστορία ξεκίνησε από το μακρινό 1992, με την πρώτη γενιά, ενώ πλέον βρισκόμαστε προς τη δύση της τέταρτης. Η budgetdirect φρόντισε με μία σειρά σκίτσων να μας θυμίσει αυτή τη διαδρομή και εμείς αναδημοσιεύουμε και αναπολούμε τις εμπειρίες μας με όλα όσα μας χάρισε η Subaru, τα τελευταία 30 χρόνια.

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

1η γενιά (1992-2000)

Το πρώτο Impreza WRX παρουσιάστηκε το 1992. Όπως φανέρωνε και η ονομασία του (WRX, από το World Rally eXperimental) επρόκειτο για ένα μοντέλο που έφερε αρκετά στοιχεία από τους αγώνες ράλλυ, όπως τετρακίνηση, σκληρότερες αναρτήσεις και υπερτροφοδοτούμενο, δίλιτρο κινητήρα. Η υποδοχή του από τον κόσμο ήταν τέτοια που δύο χρόνια μετά, το 1994, η Subaru παρουσίασε την έκδοση Subaru Tecnica International (STi) στην αγορά της Ιαπωνίας.

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

2η γενιά (2000-2004)

Η δεύτερη γενιά του WRX μεγάλωσε ελαφρά σε διαστάσεις, ενώ έφερε πιο εξελιγμένες αναρτήσεις, διαφορικά και κινητήρες. Ειδικά για τους τελευταίους, οι άνθρωποι της Subaru χρησιμοποιούσαν ένα δίλιτρο μοτέρ για την Ιαπωνική αγορά και ένα 2,5 λίτρων για τις υπόλοιπες.

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

2η γενιά facelift (2004-2006)

Έχοντας ακούσει διάφορα σχόλια για τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου, η Subaru αποφάσισε το 2004 να προχωρήσει σε ένα facelift όπου διαφοροποίησε αρκετά το μπροστινό του μέρος. Παράλληλα, υπήρξαν βελτιώσεις και στην ανάρτηση, καθώς και άλλες μικροαλλαγές.

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

2η γενιά facelift (2006-2007)

Λίγο πριν από την αλλαγή της δεύτερης γενιάς, οι Ιάπωνες προχώρησαν σε μία ακόμα ανανέωση του Impreza. Το πρόσωπό του αλλάζει εκ νέου, κερδίζοντας ακόμα κάτι σε δυναμισμό. Ο κινητήρας γίνεται πλέον 2,5 λίτρων, ενώ βελτιώσεις έρχονται σε πλαίσιο και σύστημα πέδησης. Ας μην ξεχνάμε εδώ ότι ένα χρόνο πριν, η αγωνιστική ομάδα της φίρμας κατέκτησε και το παγκόσμιο πρωτάθλημα, με οδηγό το μοναδικό Colin McRae…

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

 γενιά (2007-2014)

Η μεγαλύτερη αλλαγή στην τρίτη γενιά είναι αυτή του αμαξώματος, από sedan σε hatchback. Ταυτόχρονα όμως το Impreza μεγάλωσε και σε διαστάσεις. Ο turbo κινητήρας των 2,5 λίτρων παρέμεινε ίδιος, το συνολικό βάρος όμως έπεσε, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των επιδόσεων. Κάποιες αρχικές κριτικές, μάλιστα, ώθησαν τη Subaru το 2008-2009 να σκληρύνει περαιτέρω την ανάρτηση, καθώς σε πολλούς φαινόταν μαλακή, για τη φύση του αυτοκινήτου.

 

Ο θρύλος του Subaru Impreza WRX μέσα από τις τέσσερις γενιές του

 

 γενιά (2014-2020)

Το σημερινό WRX στέκεται πλέον μόνο του ως όνομα, χωρίς να χρησιμοποιεί το «Impreza». Μπορεί τα δύο αυτοκίνητα να μοιάζουν, στην πράξη όμως υπάρχουν αρκετές διαφορές κάτω από το αμάξωμα. Εξελιγμένοι κινητήρες και διαφορικά κάνουν, μεταξύ άλλων, τη διαφορά. Όσο για τη Subaru, ετοιμάζει ήδη τον αντικαταστάτη του, την πέμπτη γενιά, που θα παρουσιαστεί λογικά του χρόνου ή, το αργότερο, το 2022.

Εάν τώρα διαβάζοντας όλα αυτά και βλέποντας τα χαρακτηριστικά σουλούπια των τεσσάρων γενιών WRX σας έπιασε μία νοσταλγία, παραθέτουμε ένα πεντάλεπτο βίντεο, από αυτά που είναι να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νέοι…

 

 

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ