Kawasaki Ninja ZX-10R 2016


 

Όπως ήδη ξέραμε από την Kawasaki η νέα superbike δεν είναι εντελώς νέα αλλά βασίζεται στην υπάρχουσα γενιά. Αυτό όμως δεν εμπόδισε τους μηχανικούς της εταιρίας να το εξελίξουν σε όλα τα μέρη του βάσει και των πληροφοριών που έπαιρναν από την αγωνιστική ομάδα τους, με τον Tom Sykes να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη του νέου μεγάλου Ninja.
Στόχος φυσικά της Kawasaki είναι να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και στο μέλλον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes παρουσιάζοντας ανταγωνιστική μοτοσικλέτα σε μια κατηγορία που έχει πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια.

Δεν υπάρχει σημείο που να έχει μείνει το ίδιο, ακόμη και για μηχανικά μέρη που δεν έχει αλλάξει η σχεδίασή τους!

Ο κινητήρας φέρει νέα κυλινδροκεφαλή, ενώ νέος είναι και ο στρόφαλος, σημαντικά ελαφρύτερος από αυτόν του υπάρχοντος μοντέλου, με στόχο τη μείωση της αδράνειας των κινούμενων μερών. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, καθώς δεν υπάρχει ακόμη πλήρες δελτίο Τύπου, η ισχύς του μοτέρ ανέρχεται στους 210 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. και η ροπή αγγίζει τα 11,6 kgm ροπής στις 11.500 σ.α.λ. τη στιγμή που το πλήρες βάρος της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 206 μαζί με το ABS.Ανασχεδιασμένο είναι και το προφίλ των εκκεντροφόρων, τα πιστόνια είναι κοντύτερα και ελαφρύτερα, ενώ νέα είναι φυσικά και η κεντρική μονάδα ελέγχου, το φιλτροκούτι που έχει μεγαλώσει σε μέγεθος κατά δύο λίτρα αλλά και το σύστημα εξαγωγής που επιτρέπει στη μοτοσικλέτα να περνά προδιαγραφές ρύπων Euro 4.


Στο πλαίσιο οι αλλαγές είναι λιγότερες με το λαιμό να έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη κατά 7,5 χλστ., ενώ το ψαλίδι έχει μακρύνει κατά 15,8 χλστ. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.440 χλστ. ενώ το ύψος της σέλας στα 835 χλστ. Το Ninja φέρει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Ohlins.

Η ανάρτηση προέρχεται από τη Showa και έχει εξελιχθεί επίσης σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα της Kawasaki. Το πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι «Balance Free Front Fork» που παρουσιάστηκε πέρσι στην EICMA έχει διάμετρο καλαμιών 43 χλστ. και κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του σε μοτοσικλέτα παραγωγής, με το κάθε καλάμι να ρυθμίζεται ξεχωριστά όσον αφορά την απόσβεση συμπίεσης και την απόσβεση επαναφοράς και να φέρει το δικό το ξεχωριστό δοχείο αζώτου. Πίσω βλέπουμε το πλήρως ρυθμιζόμενο Balance Free Rear Cushion (BFRC) αμορτισέρ που έχει επίσης ξεχωριστό δοχείο. Στα φρένα η Kawasaki επέλεξε τις κορυφαίες ακτινικά τοποθετημένες μονομπλόκ δαγκάνες M50 της 

Brembo και δίσκους διαμέτρου 330 χλστ.


Στα ηλεκτρονικά, το Ninja υιοθετεί φυσικά ό,τι καλύτερο υπάρχει στο χώρο. Αυτό σημαίνει ότι η μοτοσικλέτα εφοδιάζεται με traction control, launch control, ABS, quickshifter  και σύστημα ελέγχου φρένου κινητήρα. Το “παρών” δίνει φυσικά και η μονάδα μέτρησης αδράνειας της Bosch, Inertial Measurement Unit (IMU), η οποία στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνει μετρήσεις σε πέντε διαφορετικούς άξονες. Υπάρχει επίσης και μια έκτη μέτρηση που γίνεται η οποία πραγματοποιείται μέσω ενός προγράμματος που έχει εξελίξει η Kawasaki και είναι αυτό αποθηκευμένο στην ECU.

Τέλος, πέρα από τη νέα σχεδίαση, από την αρχή έχει μελετηθεί και η αεροδυναμική του μεγαλύτερου στο πάνω μέρος φέρινγκ, το οποίο προσφέρει πλέον καλύτερη προστασία στον αναβάτη, βελτιώνει την ευθυβολία του Ninja, ενώ χάρη και στο νέο φτερό στέλνει περισσότερο αέρα στο ψυγείο.


Τεχνικά χαρακτηριστικά 
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.): 76 x 55
Συμπίεση: 13:1 
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 210/13.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,6/11.500
Τροχός Ε: 120/70-17
Τροχός Π: 190/55-17
Βάρος (πλήρες, κιλά): 206
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 17


Πηγή: https://www.mototriti.gr/

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ



Scroll Up