H Porsche πατεντάρει VCR κινητήρες


Το επόμενο μεγάλο γεγονός στους παλινδρομικούς κινητήρες δεν θα έχει σχέση με κάποιο μοδάτο ηλεκτρονικό σύστημα αλλά με ένα καθαρά μηχανικό…

 

Porsche-Cayman_GT4_2016_1600x1200_wallpaper_05

 

Στους κινητήρες VCR και στα πλεονεκτήματα της μεταβλητής συμπίεσης έχουμε πολλές φορές. Αυτή την φορά ως αφορμή έρχεται η κατάθεση σχετικής πατέντας από την Porsche -σε συνεργασία με την  Hilite International, η οποία κατασκευάζει συστήματα μεταβλητού χρονισμού VVT- που αναζητά τρόπους ώστε οι τούρμπο κινητήρες της σε συνθήκες χαμηλού φορτίου να λειτουργούν με χαμηλότερη σχέση συμπίεσης, δίχως υποχωρήσεις στο θέμα της ισχύος.

porsche-variable-compression-engine-ferdinand-690x460Όπως φαίνεται και στα σχέδια, η ιδέα των Porsche και Hilite βασίζεται στην ρύθμιση του μήκους της μπιέλας. Όπως μπορείτε να δείτε από τη πλαγία ημιτομή, υπάρχουν δύο βραχίονες των οποίων η υδραυλική κίνηση μεταβάλλει το ύψος του εμβόλου που προσδένεται στο πάνω μέρος. Από το διάγραμμα φαίνεται πως δεν έχουμε να κάνουμε με μία μεταβλητή ρύθμιση, αλλά για μία περίπτωση δύο θέσεων (high/low), από όσο τουλάχιστον μπορώ να υποθέσω καθώς δεν υπάρχει κανένα επίσημο στοιχείο.

Όταν το αυτοκίνητο ξεκινά, το πιστόνι βρίσκεται στην άνω θέση (high) για καλύτερη απόδοση με αυξημένη συμπίεση (ουσιαστικά ο θάλαμος καύσης μικραίνει). Όταν το τούρμπο αρχίζει να στέλνει αέρα στους κυλίνδρους το πιστόνι πέφτει στην κάτω θέση (low) ώστε να μειωθεί η σχέση συμπίεσης και ο στροβιλοσυμπιεστής να μπορεί να στείλει περισσότερο αέρα δίχως παρενέργειες (knock, δηλ. πειράκια). Φυσικά, όσο απλό φαίνεται στην θεωρία το όλο σύστημα, τόσο δύσκολο είναι να εφαρμοστεί πρακτικά και αξιόπιστα. Για αυτό το λόγο δεν έχουμε δει έως σήμερα VCR κινητήρα να περνά στην παραγωγή. Μέχρι να φτάσει εκείνη η ώρα, ρίξτε μια ματιά σε μία ενδιαφέρουσα ιδέα της Audi για το downsizing

Πηγή: caroto

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ



Scroll Up