Ναι, είναι η μικρότερη έκδοση της Σειράς 4, αυτό όμως αρκεί για να την χαρακτηρίσει κανείς “μικρή”; Η απάντηση προκύπτει αβίαστα, μετά από μερικές μέρες συμβίωσης…
Προτού, ωστόσο, απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, ας δούμε λίγο καλύτερα το περί ου ο λόγος αυτοκίνητο, με βάση τα νούμερα. Πρόκειται λοιπόν για ένα σχετικά μεγάλο coupe, με μήκος 4,64 μέτρα και μεταξόνιο 2,81 μέτρα. Όσο για το βάρος του, ξεπερνάει -έστω και οριακά- τον 1,5 τόνο. Καμπανάκι λοιπόν, αφού αν θέλουμε να μιλάμε για σπορ χαρακτήρα (που προκύπτει αβίαστα από την καλλίγραμμη εξωτερική εμφάνιση) τότε ο κινητήρας του θα πρέπει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια.
Εδώ συζητάμε για το νέο, δίλιτρο turbo σύνολο άμεσου ψεκασμού, που άφησε μεν πολύ καλές εντυπώσεις στην έκδοση των 245 ίππων της 428 αλλά εδώ προσφέρεται σε μία πιο light εκδοχή, 184 ίππων. Πάλι, σύμφωνα με τα νούμερα, τα 7,3 δλ. για το 0-100 και τα 236 χλμ./ώρα τελικής, είναι αρκετά για να πει κανείς, στα χαρτιά, ότι όλα καλά. Και, ευτυχώς, το επιβεβαιώνει και η πράξη. Ροπάτος από χαμηλά, ανεβάζει γραμμικά την ισχύ του, την οποία και διατηρεί μέχρι τον κόφτη. Παράλληλα, δεν αφήνει περιθώρια κριτικής σε ο, τι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και το θόρυβο που παράγει.
Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της 420i, δύσκολα θα πει κανείς ότι δεν του λείπει η επιπλέον δύναμη. Όχι όμως γιατί το μοτέρ είναι αδύναμο και δεν μπορεί να χαρίσει έντονες συγκινήσεις αλλά γιατί ο συνδυασμός του εξαιρετικά άκαμπτου πλαισίου με τις καλορυθμισμένες, σφιχτές αναρτήσεις και με το οκτάρι σειριακό κιβώτιο της BMW, δείχνουν πλασμένα για πολλά παραπάνω άλογα. Ας είναι όμως. Και με τους 184 ίππους του εν λόγω συνόλου μπορεί κανείς να κινηθεί γρήγορα, να παίξει με την ουρά, εάν το κυνηγήσει αρκετά και, τελικά, να απολαύσει το γενικότερο πακέτο που προσφέρει η “τεσσάρα”.
photos: nmarinopoulos
Ειδικά για το συγκεκριμένο όχημα της δοκιμής, τα επιπλέον καλούδια της “M” το κάνουν ακόμα πιο όμορφο, τόσο εντός, όσο και εκτός. Το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, τα καλά δέρματα και τα γενικότερα πολύ καλά υλικά, η εργονομία και μία εξαιρετική θέση οδήγησης, αποτελούν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το 2+2 θέσεων εσωτερικό κάνει εμφανές ότι έχει μία αδυναμία προς τον οδηγό, παρόλα αυτά όμως δεν θα κάνει δύσκολη τη ζωή σε 1 έως 3 ακόμα επιβαίνοντες.
Στο δρόμο τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο παραμένει σταθερότατο, έτοιμο να ακολουθήσει κάθε εντολή του οδηγού. Αυτό χάρη στο σύστημα διεύθυνσης, που είναι ακριβές και περνάει αρκετή πληροφόρηση από το δρόμο. Οι προαιρετικές ζάντες των 19 ιντσών, με τα φαρδύτερα ελαστικά, ίσως να αποτελούν υπερβολή εδώ, δείχνουν όμως όμορφα οπτικά και εξασφαλίζουν άφθονη ελκτική και πλευρική πρόσφυση, καθώς επίσης και πολύ καλές επιβραδύνσεις. Την εικόνα έρχονται να ολοκληρώσουν τα ηλεκτρονικά, με τα 4 προγράμματα οδήγησης, Eco pro, Comfort, Sport και Sport+ που μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Τελικά, η 420i κάθε άλλο θυμίζει το φτωχό συγγενή στη συγκεκριμένη γκάμα της BMW. Μπορεί από μόνη της να σταθεί αξιοπρεπώς και να καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες ενός απαιτητικού οδηγού, με ένα κόστος που κυμαίνεται γύρω στα 40.000 ευρώ αλλά εύκολα ανεβαίνει, αν επιλέξει το οκτάρι κιβώτιο και μερικά ακόμα έξτρα από τους καταλόγους της εταιρείας. Εάν πάλι ο τελευταίος έχει ένα περίσσευμα στο πορτοφόλι του γύρω στα 7.000 ευρώ, τότε με τις ευλογίες μας να στραφεί στην 428…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
BMW 428I CABRIO AUTO – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.997 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,1mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 135 kW (184 PS) / 5.000-6.250 rpm | |||
Ροπή | 270 Nm (27,5 kgm) / 1.250-4.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 236 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,6 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 8,1 / 6,0 / 4,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 638 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 139 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Pontenza S001, E: 225/40 R19, Π: 255/35 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.638 x 1.825 x 1.377 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.545/1.594 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.810 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 445 lt | |||
Απόβαρο | 1.525 kg | |||
ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: ΑΠΟ 42.500€ (ΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΠΟ 39.700€, ΤΙΜΕΣ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ) |
Πηγή: www.caroto.gr
ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ