BMW 116d [test drive]


Αν μέχρι τώρα είχατε κάποιο κίνητρο για να αποκτήσετε τον «άσο» της BMW, πλέον προσθέστε μερικά περισσότερα…

 

BMW 116d caroto test drive 2015 (7)

 

Το πρώτο και βασικότερο είναι ίσως το γεγονός πως πλέον αυτό είναι το μοναδικό hatchback με την πίσω κίνηση (μιας και η νέα γενιά που θα παρουσιαστεί σε δύο χρόνια θα είναι προσθιοκίνητη). Το άλλο είναι πως μετά το facelift η Σειρά 1 έχει απωλέσει εκείνο το «πνιγμένο» βλέμμα και το προσωπεία της τριάρας της πάει κουφέτο, όπως και το ελαφρώς πιο κυρτωμένο καπό. Πετυχημένη είναι και η προσθήκη των πίσω μεγαλύτερων φωτιστικών σωμάτων που προσδίδουν κάτι από τεσσάρα δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του φαρδύτερου (μόλις 5 mm έχουν προστεθεί στο μήκος), ενώ γενικότερα η ανανεωμένη Σειρά 1 είναι αισθητά πιο δυναμική στο μάτι.

Κάτω από το καπό υπάρχει η επόμενη σημαντικά αλλαγή με την προσθήκη του νέου τρικύλινδρου ντίζελ των 1.500 cc με 116 PS (o αντίστοιχος βενζίνης στις 116i με 109 PS και 118i με 136 PS αναμένεται τον Ιούλιο). Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ που γνωρίσαμε για πρώτη φορά από τα ΜΙΝΙ και δείχνει πως ακόμη και στην περίπτωση της μεγαλύτερης Σειράς 1 κινεί αγόγγυστα το μεγαλύτερο αμάξωμα. Είναι ήσυχος, με στρωτή λειτουργία, ενώ η πολύ καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων (προαιρετικά υπάρχει και το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι) εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ροπή των 270 Nm.

 
bmw-116d-caroto-test-drive-2015-2 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-4 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-1 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-121
bmw-116d-caroto-test-drive-2015-3 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-11 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-12 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-5
bmw-116d-caroto-test-drive-2015-6 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-13 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-8
bmw-116d-caroto-test-drive-2015-9 bmw-116d-caroto-test-drive-2015-10

photos: gkaragiorgakis

Επιπλέον, ο 1.500άρης είναι εντυπωσιακά οικονομικός (με εκπομπή CO2 κάτω από 100 g/km στην έκδοση Efficient Dynamics) αφού στην διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα Κορινθίας-Αθήνα η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 5,5-6,0 lt/100 km. Θα θέλαμε καλύτερο και πιο σβέλτο επιλογέα, το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, ενώ υπάρχει και η γνωστή παραμετροποίηση του σασί. Η ανάρτηση προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, όπως και πριν δηλαδή αφού σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο δεν υπάρχει καμία αλλαγή στα μηχανικά μέρη (με εξαίρεση το μοτέρ).

Χωροταξικά δεν έχει αλλάξει το παραμικρό με τις όποιες αλλαγές να είναι δυσδιάκριτες στο ταμπλό. Πάντως, πλουσιότερος είναι ο εξοπλισμός από την βασική έκδοση με το πολυχειριστήριο iDrive και την οθόνη 6,5’’ να αποτελούν στάνταρ στοιχείο εξοπλισμού, όπως και οι αισθητήρες φώτων και βροχής. Επίσης, με επιπλέον χρέωση θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούλιο η υπηρεσία BMW ConnectedDrive η οποία προσφέρει κλήση έκτακτης ανάγκης, online σύνδεση ε το συνεργείο, υπηρεσίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσής κ.α.

Συνοψίζοντας, η 116d της δοκιμής μας ξεκινά σε κόστος από τα 25.320€ (τιμές με απόσυρση και για πεντάθυρο αμάξωμα), ενώ αργότερα θα είναι διαθέσιμη και η 114d (με ίδιο μοτέρ 1.500 cc με 95 PS) από 24.070€. Η 116i με το νέο 1.500άρη βενζινοκινητήρα με 109 PS ξεκινά από 22.070€, ενώ η μεγαλύτερη 118i (με τετρακύλινδρο 1.600 cc και 136 PS) από 23.470€. Αναλυτικότερα μπορείτε να κατεβάσετε τον σχετικό τιμοκατάλογο, ενώ εδώ μπορείτε να μάθετε τις τιμές πώλησης όλων των νέων επιβατικών μοντέλων της αγοράς.

BMW 116D 5-DOOR – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 90,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,7 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 896 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4329 x 1765 x 1421 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1569 mm
Μεταξόνιο 2690 mm
Χώρος αποσκευών 360-1200 lt
Απόβαρο 1395 kg

Πηγή: caroto

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ



Scroll Up